V Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego
baner_top


Dokonaj najlepszego Wyboru

 

 

Propozycje klas na rok szkolny 2018/2019:


D - Klasa geoinformacyjna NOWOŚĆ
rozszerzenia: j. angielski lub j. niemiecki, geografia, informatyka
II język obcy: do wyboru*
przedmiot uzupełniający: elementy geoinformatyki

F – Klasa ogólna NOWOŚĆ
rozszerzenia: j. polski, j. angielski lub j. niemiecki, matematyka
II język obcy: do wyboru*

E – Klasa psychologiczno-pedagogiczna
rozszerzenia: j. polski, historia, biologia
I język obcy: j. angielski lub j. niemiecki
II język obcy: do wyboru*
przedmiot uzupełniający: elementy psychologii i pedagogiki

Jedyna szkoła w regionie, która bierze udział w Pilotażowym Programie Wspierania przez Ministerstwo Obrony Narodowej
Szkół Ponadgimnazjalnych Prowadzących Certyfikowane Piony
Wojskowych Klas Mundurowych.

A - Klasa bezpieczeństwa wewnętrznego (mundurowa)
rozszerzenia: wos, geografia, informatyka
I język obcy: j. angielski lub j. niemiecki
II język obcy: do wyboru*
przedmiot uzupełniający: elementy bezpieczeństwa wewnętrznego

B1 - Klasa ratownictwa wojskowego (mundurowa)
rozszerzenia: j. polski, j. angielski lub j. niemiecki, biologia
II język obcy: do wyboru*
przedmiot uzupełniający: elementy ratownictwa medycznego

B2 - Klasa bezpieczeństwa publicznego (mundurowa)
rozszerzenia: j. polski, j. angielski lub j. niemiecki, wos
II język obcy: do wyboru*
przedmiot uzupełniający: elementy bezpieczeństwa publicznego

To dla nas wyróżnienie, że w naszej szkole możemy uczyć się razem z naszymi niepełnosprawnymi rówieśnikami.
 
Dlaczego warto wybrać klasę integracyjną?
- mały zespół klasowy (20 osób),
- jest z nami dodatkowy nauczyciel
  (zawsze służy pomocą),
- realizujemy ten sam program nauczania,
- pracujemy z użyciem tabletów,
- pomagamy - nie rywalizujemy ze sobą,
- przełamujemy stereotypy i uprzedzenia!

C - Klasa humanistyczna (integracyjna)
rozszerzenia: j. polski, j. angielski lub j. niemiecki, historia
II język obcy: do wyboru*


*W każdej klasie II język do wyboru:
j. angielski, j. niemiecki, j. hiszpański,
j. francuski, j. rosyjski
*utworzenie grupy językowej zależy od wyników naboru

 
Na temat marca'68

13 marca 2018 r. w siedzibie Archiwum Państwowego w Kaliszu odbyły się 2 tury warsztatów, skierowanych do młodzieży szkolnej i środowiska nauczycielskiego. Tematem przewodnim zajęć prowadzonych przez pracowników Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej Oddział w Łodzi Magdalenę Zapolską-Downar i Grzegorza Nawrota, była propaganda Polski Ludowej, omówiona w kontekście wydarzeń marca 1968 r. Gospodarzem spotkania była dyrektor Archiwum Państwowego w Kaliszu dr Grażyna Schlender, która witając wszystkich zebranych zarówno w pierwszej, jak i w drugiej turze warsztatów, wyjaśniła gościom ideę przyświecającą organizacji Marcowego Maratonu Archiwalnego, imprezy cyklicznej, w ramach której odbywa spotkanie zorganizowane we współpracy z łódzkim oddziałem IPN. Dr Grażyna Schlender zapowiedziała także, że w najbliższym czasie, tj. 20 marca w ramach MMA odbędzie się wykład na temat marca 1968 r. w Kaliszu, a 27 marca wszyscy chętni będą mogli wziąć udział w zajęciach praktycznych na temat serwisu internetowego www.szukajwarchiwach.pl.

W warsztatach dla młodzieży, składających się z prelekcji Pani Magdaleny Zapolskiej-Downar oraz pracy ze źródłem historycznym pisanym i audiowizualnym, wzięli udział uczniowie z I Liceum Ogólnokształcącego w Kaliszu z opiekunem Remigiuszem Przybyłem oraz z V Liceum Ogólnokształcącego w Kaliszu z nauczycielami: Leszkiem Tomczakiem i Piotrem Kempińskim. Prowadząca wyjaśniła zgromadzonej młodzieży w jaki sposób w 1968 r. doszło do fali antysemickich zachowań władzy ludowej, wyjaśniając przy tym wiele wątków zawiłej światowej historii, poprzedzającej te wydarzenia. Nawiązano m. in. do wybuchu wojny izraelsko-arabskiej, podziału państw europejskich na te, które sprzyjały jednej ze stron konfliktu. Na gruncie krajowym nawiązano do osoby gen. Mieczysława Moczara, wokół którego działało tzw. grono "partyzantów", dążących do zdobycia prominentnych stanowisk państwowych. Na gruncie polskim w styczniu 1968 r. r. zdecydowano o zdjęciu ze sceny Teatru Narodowego "Dziadów" w reżyserii Kazimierza Dejmka. Był to główny powód do wystąpień stołecznych studentów. W ramach represji z Uniwersytetu Warszawskiego usunięto m. in. Adama Michnika. Po tych wydarzeniach swoją rezolucję domagającą się swobody twórczej i usunięcia cenzury złożył Związek Literatów Polskich, do którego należeli m. in. Stefan Kisielewski i Paweł Jasienica. Magdalena Zapolska-Downar wyjaśniła, że władza ludowa za podżeganie atmosfery w społeczeństwie obwiniała głównie syjonistów. By doprowadzić do porządku młodzież, do stolicy ściągnięto "aktyw robotniczy". Propagandowe wiece urządzano przez 3 tygodnie w niemalże każdym zakładzie pracy. W wyniku działań władz, z Polski wyjechało ok. 13 tysięcy ludzi pochodzenia żydowskiego. Uczniowie podczas prelekcji obejrzeli fragmenty nagrań z wystąpień studenckich i wieców propagandowych z zakładach pracy, wysłuchali nagrań radiowych przemówień Władysława Gomułki i Mieczysława Moczara. Konfrontowali ten obraz z pisemnymi wspomnieniami uczestników wydarzeń. Zajęcia korelowały ze sobą kilka metod pracy dydaktycznej i cechowały się różnorodnością środków przekazu.

(tekst za www.archiwum.kalisz.pl)

 
Więcej artykułów…
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 4 z 370
Comeniusefsbip

V Liceum Ogólnokształcące Kalisz ul.Piskorzewie 6